اخبار رسانه

گزارشی از نشست صندوق اعتباری هنر در هتل ارم

نشست اعضای صندوق اعتباری هنر با حضور مدیر عامل صندوق و مشاور بیمه‌ای روز چهارشنبه نهم اسفندماه 96 برگزار شد.

طی نشستی که روز چهارشنبه مورخ نهم اسفند ماه 1396 در محل هتل ارم پیرامون بررسی عملکرد صندوق اعتباری هنر با حضور نمایندگان این صندوق و رؤسا و دست‌اندرکاران آن برگزار شد، نحوه‌ی فعالیت‌های صندوق اعتباری هنر با تمرکز بیشتر بر روی کارکرد شرکت بیمه‌ای رازی و نحوه‌ی خدمات‌رسانی سامانه‌ی بیمانو مورد بررسی و تشریح قرار گرفت.

در همین راستا ابتدا سید حسین سیدزاده؛ مدیرعامل صندوق اعتباری هنر به ایراد سخن پرداخت. وی ضمن خوش‌آمدگویی به مدعوین و نمایندگان این صندوق از استان‌های مختلف به شرح عملکرد اعضا و کارمندان مقیم مرکز پرداخت و به تکریم نحوه‌ی شایسته‌ی برخی همکاران در شناسایی هنرمندان گمنام در اماکن دور افتاده‌ی استان‌هایی نظیر سیستان و بلوچستان و استان‌های سه‌گانه‌ی خراسان و… پرداخت.

وی با اشاره به نحوه‌ی عمل صندوق اعتباری هنر در سال‌های گذشته اذعان داشت که تا سال 96 تنها 20 هزار هنرمند تحت پوشش خدمات این صندوق قرار داشتند در حالی که در سال 96 این تعداد به حدود 32 هزار نفر رسیده و رشدی معادل 60 درصد داشته است.

وی در خصوص نحوه‌ی عمل نمایندگان مستقر در استان‌ها گلایه‌هایی را ابراز داشت و  عنوان کرد که بسیاری از همکاران در استان‌های مختلف پی‌گیر امور و مسائل جاری در صندوق نیستند و بعضا اصلا پی‌گیر اموری که در جهت رفاه حال هنرمندان از سوی صندوق اعتباری اعمال می‌شوند نبوده و مجموعه کارهایی که باید از سوی آنان پی‌گیری شود معمولا توسط همکارانی در دفتر مرکزی تهران دنبال می‌شود. وی در ادامه درخواست کرد که همکاران مستقر در استان‌ها و شهرستان‌ها با احساس مسوولیت بیشتر به انجام وظیف بپردازند.

وی همچنین در ادامه‌ی سخنان خود درخصوص وام‌های پرداختی به اعضای صندوق اظهار داشت: نحوه‌ی پرداخت وام و تسهیلات به اعضا تغییرات مهمی داشته و تلاش بر آن قرار گرفته  است تا رسیدگی به مطالبات اعضای صندوق در استان‌ها و شهرستان‌ها به نحو مطلوبی تغییر کند.

وی اصلی‌ترین دغدغه‌ی صندوق اعتباری را در خصوص نحوه‌ی بیمه‌ی هنرمندان ذکر کرد و اظهار داشت تلاش صندوق اعتباری هنر در جهت مرتفع کردن پوشش بیمه‌ای تأمین  اجتماعی هنرمندان به عنوان یک نیاز حیاتی است.

پس از وی سعید بیژنی؛ نماینده‌ی بیمه رازی در خصوص خدمات این بیمه و نیز دلایل تأخیر در پرداخت خسارات بیمه به بیمه شدگان تکمیلی توضیحاتی را ارائه داد. وی علت اصلی این تأخیرها را تغییرات سیستمی صندوق اعتباری و نیز تغییر و تحولات نیروهای انسانی و نیز تغییرات سیستمی بیمه‌ی رازی اعلام کرد.

وی در این خصوص ادامه داد: زمان ارائه‌ی خدمات بیمه تکمیلی صندوق اعتباری هنر با ارائه‌ی دو سیستم جدید بیمه‌ی تکمیلی تحت عنوان «بیمانو» و نیز راه‌اندازی سامانه‌ی راهکار سلامت الکترونیک «رسا» در دو ماه ابتدایی ارائه‌ی خدمات بیمه تکمیلی رازی به اعضای صندوق اعتباری هنر عنوان کرد.

همچنین وی در ادامه اظهار داشت افزایش چشم‌گیر حجم پرونده‌های هنرمندان یکی از دلایل اصلی تأخیر در پرداخت خسارت‌های درمان بوده است و اعلام داشت که در حال حاضر این مشکلات مرتفع شده است.

وی همچنین اعلام کرد که راه‌اندازی سامانه‌ی رسا یکی از نقاط قوت بیمه رازی بوده و با راه‌اندازی این طرح بیمه شدگان در صورت مراجعه به مراکز درمانی تحت قرارداد با بیمه‌ی رازی تنها با ارائه‌ی کد ملی خود می‌توانند خدمات را  دریافت کرده و دیگر نیازی به ارائه‌ی اسناد بیمه‌ای ندارند همچنین وی اظهار داشت که این شرکت بیمه در حال عقد قرارداد با داروخانه‌هایی در سراسر کشور است تا افراد در صورت مراجعه به این داروخانه‌ها نیز با ارائه‌ی کد ملی بتوانند خدمات دریافت کنند پس از یک زمان استراحت و پذیرایی، زهیر خزلی؛ مشاور امور بیمه‌ای صندوق اعتباری هنر به ایراد سخن پرداخت و در خصوص راه‌اندازی سامانه‌ی بیمانو توضیحات مفصلی را ارائه کرد و گفت: با راه‌اندازی سامانه‌ی بیمانو صرفه‌جویی در وقت جهت ثبت مدارک برای اخذ خسارات درمانی به حداقل زمان خود رسیده است و بیمه شدگان با صرف حداقل می‌توانند مدارک خود را در این سامانه برای ارائه به شرکت بیمه ثبت نمایند.

خزلی در پاسخ به خبرنگار انجمن صنفی مدیران رسانه در خصوص اینکه چرا بیمه شدگان مجبور به ارائه‌ی اصل عکس‌های رادیولوژی و سونوگرافی و یا فیلم‌ها و عکس‌های ام.‌آر.‌ای و نیز سی‌تی‌اسکن هستند عنوان کرد: چنین چیزی به هیچ عنوان در قانون بیمه نیست مگر اینکه در بررسی پرونده‌ی بیمه کارشناس با یک مورد خاص مواجه شده و تشخیص داده باشد که برای ادامه‌ی روند بررسی و دستیابی به صحت و سقم آن نیاز به دریافت اصل  عکس‌های رادیولوژی یا سی‌تی‌اسکن و ام.‌آر‌.آی بوده است. در غیر این صورت دریافت اصل این عکس‌ها به این صورت به هیچ عنوان جزء قوانین بیمه‌ای نبوده و در صورت وجود این امر در صورت اعلام از سوی اعضا حتما پی‌گیری شده و به متخلف تذکر داده و برخورد خواهد شد.

خزلی در پاسخ به این سوال که سقف بیمه تکمیلی چه مقدار بوده و آیا مطابق قانون و وعده‌های داده شده این سقف پرداخت می‌شود یا خیر، اظهار داشت:‌ بیمه‌ی تکمیلی موظف به پرداخت خسارت با سقف نامحدود است. منوط به اینکه خسارت اعلام شده متجاوز از عرف جاری نباشد. به عنوان مثال اگر پزشکی ویزیت خود را از عرف و قانون معمول اعلام شده از سوی وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی اعلام و دریافت کرده است، بیمه تکمیلی در برابر پرداخت چنین مبلغ غیر عرفی تعهد نخواهد داشت و این امر درباره‌ی دیگر مبالغ و خدمات پزشکی نیز جاری است.

مشاور بیمه‌ای صندوق اعتباری هنر در پاسخ به این سوال که برخی بیمه شدگان اظهار کرده‌اند که دریافت خسارت بیمه‌ای از بیمه‌ی رازی در ابتدا منوط به اخذ مدارک دریافت خسارت بیمه‌ای از سوی بیمه‌ی تامین اجتماعی است، گفت: چنین پدیده‌ای نیز خلاف قانون است و اصلا چنین امری نبوده و نیست، بدین معنا که پرداخت خسارت بیمه‌ای تکمیلی از سوی شرکت رازی و یا هر شرکت دیگری به هیچ عنوان ربطی به دریافت بیمه‌ای تامین اجتماعی ندارد و اگر هم کارشناسی چنین تقاضایی را داشته در صورت اعلام هویت وی حتما با او برخورد خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *