اخبار رسانه

پاسخ مشاور رسانه ای مدیرعامل صندوق اعتباری هنر به سوالات مدیران رسانه

خانم جزایری مشاور رسانه ای مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در گفتگو با میرنا به سوالات مدیران رسانه درخصوص بیمه تکمیلی صندوق ( بیمه رازی ) پاسخ گفت.

وی گفت: طبق ماده (74) آیین نامه  شورای عالی بیمه مدارک پزشکی برای دریافت خسارت باید اصل بوده و در غیر این صورت شرکت بیمه با کپی یا المثنی نمی تواند خسارت پرداخت نماید.

برای دریافت خسارت دندان با توجه به آیین نامه فوق شخص باید با مراجعه به پزشک معتمد یا طرف قرارداد عکس قبل و بعد دندان را دریافت و به بیمه ارائه تا خسارت دندان را دریافت نماید.

برای گرفتن خسارت دندان ترمیم شده کپی یا پرینت عکس نیز قابل قبول است و فقط اصل گواهی یا قبض پرداختی مورد نیاز است که با قراردادی که با بیمه رازی منعقد شده مراجعه به هر دندانپزشکی مورد تایید شرکت بیمه می باشد و نیاز به تایید پزشک معتمد نیست .

برای کشیدن دندان و جرم گیری نیاز به عکس نیست و صندوق اعتباری هنر هم برای این دو مورد از بیمار عکس نخواسته است.

عکس رادیولوژی فقط برای دندان پزشکی و  مواردی که هزینه آن بالاتر از 100 هزار تومان باشد طلب می شود و آن هم به صورت کپی یا پرینت کفایت می کند.

درمورد بستری بیمار نیاز به مراجعه به بیمه رازی یا صندوق نیست اگر مرکز درمانی با بیمه رازی طرف قرارداد باشد با ارائه کد ملی به مرکز درمانی معرفی نامه صادر و پذیرش بیمار بدون دریافت وجه سنگین (درحد فرانشیز ) انجام می پذیرد.

خانم جزایری در مورد ارسال مدارک برای دریافت خسارت افزود: نیازی به فرستادن اصل جواب یا گزارش ریپورت مرکز درمانی نیست و با ارائه کپی خسارت پرداخت می گردد که این مورد نیز در بیمانو در قسمت مدارک مورد نیاز به صراحت قابل مشاهده است و فقط و فقط اصل دستور پزشک و اصل قبض یا گواهی مبلغ پرداختی مورد نیاز می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *