اخبار رسانه

آغاز به کار همایش سواد رسانه ای در غیاب دو وزیر مربوطه

حسین انتظامی دستیار ارشد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز، شنبه ۱۹ آبان ماه در مراسم افتتاحیه دومین همایش سواد رسانه ای و اطلاعاتی هنگامی که عنوان مسئولیتش توسط مجری برنامه به اشتباه «قائم مقام وزیر ارشاد» اعلام شد، در پشت تریبون به کنایه گفت: بنده قائم مقام نیستم. لطفا کار دست من ندهید؛ قائم مقام در کشور ما آخر و عاقبت ندارد!

وی در ادامه در سخنان کوتاهی یکی از آسیب های نظام دیوان سالار کشور را این مسئله عنوان کرد که هر کس خودش می خواهد عهده دار یک مقوله شود و آن را جلو ببرد ولی انشاءالله همایش سواد رسانه ای و اطلاعاتی از این عیب، بری است و رشد و پیشرفت خوبی خواهد داشت.

انتظامی گفت: خاطرم هست ۴ سال پیش در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام روی سیاست های راهبردی حوزه رسانه کار می شد و در آنجا هم تأکید بر آن بود که توسعه سواد رسانه ای می تواند به جهت صیانت بخش بودنش مورد تأک ید بود.

در ادامه این مراسم باقر ساروخانی از استادان پیشکسوت حوزه جامعه شناسی ارتباطات در سخنان کوتاهی از برگزار کنندگان این همایش تقدیر و ابراز امیدواری کرد چنین برنامه هایی تداوم داشته باشد.

در این بخش همچنین جایزه ای که به نام این استاد ارتباطات نامگذاری شده است به فرزانه شریفی و زهرا جاه بین اعطا شد.

بر اساس همین گزارش همچنین حسن بشیر دبیر علمی همایش سواد رسانه ای، گزارشی از فعالیت های صورت گرفته برای برگزاری این همایش را ارائه و اعلام کرد: ۸ جلسه هیئت علمی با حضور ۳۰ نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه ها برگزار شد و شاهد ۹ درصد رشد در مقالات ارسالی بودیم.

به گفته وی ۳۱۵ مقاله به دبیرخانه دومین همایش سواد رسانه ای و اطلاعاتی رسید که از این میان ۲۳۰ مقاله به بخش داوری راه یافت که ۵۷ مقاله در حوزه خانواده و سبک زندگی و ۴۸ مقاله در حوزه خانواده و آموزش، ۴۱ مقاله در حوزه خانواده و توانمندسازی، ۳۶ مقاله در حوزه تجربه نگاری و ۲۱ مقاله در حوزه خانواده، دین و اخلاق بوده است.

این استاد دانشگاه همچنین تأکید کرد: فضای مجازی می تواند موجبات حل بسیاری از مسائل اجتماعی را فراهم کند به شرط آنکه روی جنبه های مثبت آن بیشتر از جنبه های مسدود سازی و فیلترینگ تأکید شود.

در ادامه برنامه های افتتاحیه همایش سواد رسانه ای و اطلاعاتی همچنین سید مرتضی موسویان رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس این همایش، مقاله ای در زمینه تأثیر اجرای سیاست های مبتنی بر سواد رسانه ای در چین بر توسعه این کشور ارائه کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *