تصاویر جنجالی بیلبوردهای تبلیغاتی در شبکههای اجتماعی، ساختگی است
[quote]مدیر کل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در واکنش به تصاویر منتشر شده از تبلیغات شهری در شبکههای اجتماعی گفت: با بررسیهای صورت گرفته مشخص شد چنین مواردی اصلاً وجود نداشته است.[/quote]
احسان الله حجتی مدیر کل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در خصوص تصاویری که از آگهیهای تبلیغاتی با محتوای نامناسب و ضداخلاقی در فضای مجازی منتشر شده است، به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: ضمن بررسی کارشناسی تصاویر مذکور با گروهی از کارشناسان و متخصصان، با برخی از اسامی مندرج در آگهیها به عنوان آگهیدهنده تماس گرفتیم که مشخص شد چنین مواردی اصلاً وجود نداشته است.
وی افزود: البته نمیخواهم بگویم جعلی است؛ بلکه میگویم این تصاویر دستکاری شده است. گاهی کاربران فضای مجازی شیطنتهایی میکنند که البته بی پاسخ نمیماند. علاوه بر پیگیریهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمانها و یا شرکتهایی که از نامشان در این فضاسازی سوء استفاده شده، اعلام کردند موضوع را از مجاری حقوقی پیگیری خواهند کرد.
حجتی در عین حال با اشاره به اینکه برخی از این تصاویر متعلق به چندسال قبل است و حالا با کمی دستکاری در شبکههای اجتماعی بازنشرشده است، تاکید کرد: قطعا نه از سوی وزارتخانه مجوز چنین آگهیهایی صادر میشود و نه آگهیدهندگان چنین سفارشهایی میدهند. شاید همین مسئله باعث شد این تصاویر خیلی در رسانههای رسمی منتشر نشود، چرا که خیلی واضح است دستکاری شده هستند.
مدیر کل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه طبق قانون، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متولی تایید محتوای تبلیغات است، اظهار کرد: ما طی اطلاعیهای از مردم و رسانهها درخواست کرده ایم در صورت مشاهده چنین مواردی با دفتر تبلیغات تماس بگیرند و یا تصاویر را برای ما ارسال کنند. رسانهها به عنوان چشم بیدار جامعه، در صورتی که چنین مطالبی را مشاهده کردند بلافاصله به ما اعلام کنند. طبق روال هم حداکثر تا ۲۴ ساعت بعد با متخلفان برخورد قانونی خواهیم کرد که بسته به نوع تخلف، از تذکر تا ابطال پروانه کانون تبلیغاتی را در بر می گیرد.
دریافت لینک کوتاه این نوشته:
کپی شد! |