محورهای سهگانه اقدامات معاون مطبوعاتی برای کنترل بازار کاغذ مطبوعات
محمد خُدادی، معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با مهر، ضمن تشریح فضای حاکم بر بازار کاغذ، محورهای سهگانه برنامههای خود برای کنترل بازار کاغذ مطبوعات را اعلام کرد.
🔹مصرف سالانه کاغذ را با تیراژ اعلامی رسانهها حساب کردیم. البته ما تیراژها را راستیآزمایی خواهیم کرد.
🔹گمرک در صورتی کاغذ را ترخیص میکند که بداند بند به بند کاغذ موجود متعلق به کیست و به چه کسی فروخته شده است.
🔹کاغذ به چاپخانه میرود و باید چاپخانه رسید خروج بدهد. چاپخانه باید برای تحویل و استفادهاش به اداره مالیات و بازرسان ما هم باید پاسخگو باشد؛ این راهی است که در شرایط جنگ تحمیلی اقتصادی به فکر ما رسیده است.
🔷در موضوع کاغذ سه دستور را باهم پیش میبریم
۱. به عنوان ناظر حتماً مصرف کاغذ مطبوعات را واقعی خواهیم کرد و بر اساس آن تقاضا را مشخص خواهیم کرد.
۲. سیاست ما تأمین کاغذ برای چاپ مطبوعات است؛ کاغذ جز برای چاپ نشریات نباید به کار دیگری برود.
۳. برای رسانههایی که میخواهند برخط شوند مشوقهایی قرار میدهیم؛ برخط کردن، هم دایره مشتریان را زیاد میکند، هم اجازه تولید محتوای بیشتر را میدهد و هم در هزینه رسانهها صرفهجویی ایجاد میکند.
دریافت لینک کوتاه این نوشته:
کپی شد! |