اخبار رسانه

محورهای سه‌گانه اقدامات معاون مطبوعاتی ‏برای کنترل بازار کاغذ مطبوعات

محمد خُدادی، معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با مهر، ضمن تشریح فضای حاکم بر بازار کاغذ، محورهای سه‌گانه برنامه‌های خود برای کنترل بازار کاغذ مطبوعات را ‏اعلام کرد.‏

🔹مصرف سالانه کاغذ را با تیراژ اعلامی رسانه‌ها حساب کردیم. البته ما تیراژها را راستی‌آزمایی خواهیم کرد.‏
🔹گمرک در صورتی کاغذ را ترخیص می‌کند که بداند بند به بند کاغذ موجود متعلق به کیست و به چه کسی فروخته شده است.
🔹کاغذ به چاپخانه می‌رود و باید چاپخانه رسید خروج بدهد. چاپخانه باید برای ‏تحویل و استفاده‌اش به اداره مالیات و بازرسان ما هم باید پاسخگو باشد؛ این راهی است که در شرایط جنگ تحمیلی اقتصادی به فکر ما رسیده است.‏

🔷در موضوع کاغذ سه دستور را باهم پیش می‌بریم
‏۱. به عنوان ناظر حتماً مصرف کاغذ مطبوعات را واقعی خواهیم کرد و بر اساس آن تقاضا را مشخص خواهیم کرد.‏
‏۲. سیاست ما تأمین کاغذ برای چاپ مطبوعات است؛ کاغذ جز برای چاپ نشریات نباید به کار دیگری برود.‏
‏۳. برای رسانه‌هایی که می‌خواهند برخط شوند مشوق‌هایی قرار می‌دهیم؛ برخط کردن، هم دایره مشتریان را زیاد می‌کند، هم اجازه ‏تولید محتوای بیشتر را می‌دهد و هم در هزینه رسانه‌ها صرفه‌جویی ایجاد می‌کند.‏

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *