اخبار رسانه

مدیران کانون‌های آگهی و تبلیغاتی در دیدار با معاون مطبوعاتی چه گفتند؟

در ادامه سلسله نشست‌های هم‌اندیشی، معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی و مدیرکل تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی میزبان شماری از مدیران و فعالان کانون‌های آگهی و تبلیغاتی در محل «باغ زیبای» این وزارتخانه بودند.

به‌گزارش روابط‌عمومی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی، مدیران و فعالان کانون‌های آگهی و تبلیغاتی حاضر در این جلسه، ضمن طرح مسائل موجود، به بیان نکته‌ها، دغدغه‌ها و پیشنهاداتی چند پیرامون حوزه فعالیت خود پرداختند.

لزوم توجه و رسیدگی بیشتر به مسائل اقتصادی کانون‌ها (حمایت‌های یارانه‌ای و بیمه‌ای، معافیت‌های مالیاتی و تسهیل‌سازی روند کسب و کار)، رقابتی‌سازی فضای تبلیغات کشور، جلب مشارکت نهادها و دستگاه‌های ذیربط در جهت ایجاد وحدت رویه، سرمایه‌گذاری در عرصه‌های جدید و بومی‌سازی مدل‌های نوین تبلیغات تجاری، ضرورت ارتقای دانش و تخصص فعالان تبلیغاتی کشور از طریق برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی و… ازجمله نکات و موضوعات مطرح شده از سوی مدیران و فعالان کانون‌های آگهی و تبلیغاتی حاضر در این جلسه بود.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به تنوع و اهمیت موارد مطرح شده از سوی حاضرین، به اهمیت روز افزون تبلیغات تجاری و به موازات آن گسترش حوزه فعالیت دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی در دوره جاری اشاره کرد و افزود: امروز طیف وسیعی از مخاطبان تحت تاثیر فضای تبلیغات تجاری هستند و حوزه تبلیغات از این حیث نیازمند توجه بیشتر و دقیق‌تری است.

مهدی‌پور، عنصرِ اثربخشیِ تبلیغات تجاری را اصلی‌ترین مولفه صنعت تبلیغات عنوان کرد و با اشاره به اتفاقات 6 ماهه گذشته در کشور که به تعبیری بزرگترین جنگ تاثیر در تاریخ است که علیه یک کشور به جریان افتاده است و با هیچ مدل مشابه دیگری قابل مقایسه نیست، تاکید کرد: در چنین شرایطی اثربخشیِ بیشتر توسط رسانه‌ای صورت می‌گیرد که با مخاطبان متنوع‌تری درگیر است و از این حیث کانون‌های آگهی و تبلیغاتی سهم قابل توجهی در شکل‌دهیِ مناسب افکارعمومی و عواطف مردمی دارند.

وی همچنین با اشاره به روندِ پرشتابِ گسترش و فراگیریِ تبلیغات در فضای مجازی، بر ضرورت توسعه آموزش‌ها و سرمایه‌گذاری‌های بیشتر در عرصه‌های نوپدیدِ رسانه‌ای و تبلیغاتی تاکید و تصریح کرد: دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها آمادگی دارد تا در یک همکاری مشترک با دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی و کانون‌های آگهی و تبلیغاتی، به آموزشِ نیروی انسانیِ متخصص در این حوزه بپردازد.

مهدی‌پور در همین رابطه بر لزوم هم‌افزایی نهادها و موسسات آموزشی و پژوهشیِ کشور در تولید محتوا در زمینه هوش مصنوعی و دیگر فناوری‌های نوین مرتبط با صنعت تبلیغات و اطلاع‌رسانی تاکید کرد.

لزوم توجه مدیران و فعالان کانون‌های آگهی و تبلیغاتی به مصوبه 28 ماده‌ایِ کارگروه اقتصاد دیجیتال، ضرورتِ تشکیل جلسات چندجانبه با نهادها و دستگاه‌های مربوط و زمینه‌سازیِ تعامل بیشتر با کانون‌ها برای هم‌افزایی و ایجاد وحدت رویه درجهت آرامش‌بخشی و امیدآفرینی بیشتر در جامعه، الکترونیکی شدن فرآیندها و اهمیت رتبه‌بندی کانون‌ها با شاخص‌ها و معیارهای حرفه‌ای و تخصصی ازجمله دیگر موضوعات مطرح شده از سوی معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی در این نشست هم‌اندیشی بود.

عباس محمدیان مدیرکل تبلیغات و اطلاع‌رسانیِ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم ضمن قدردانی از همراهی کانون‌های آگهی و تبلیغاتی سراسر کشور در مقابله با عملیات روانی دشمنان در جریان ناآرامی‌های اخیر به بیان کارویژه‌های اصلی این اداره کل در گذشته، حال و آینده پرداخت.

راه‌اندازی نسخه آزمایشی سامانه الکترونیکی صدور پروانه کانون‌ها، رتبه‌بندی کانون‌های آگهی و تبلیغاتی بر اساس شاخص‌های علمی و تجربی، تشکیل کارگروه‌های مشترک با نهادها و سازمان‌های دارای رسانه، تهیه و تدوین لایحه پیشنهادی «قانون تبلیغات»، تهیه پلتفرم آموزشی برای مهارت‌افزایی فعالان تبلیغاتی، تشکیل ستاد اقتصادی تبلیغات، زمینه‌سازی برای برپایی نمایشگاه تخصصی تبلیغات در یکی از کشورهای همسایه و تهیه طرح پیش‌نویس ساماندهی تبلیغات فضای مجازی را ازجمله کارویژه‌های اصلی این اداره کل عنوان کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *