اخبار رسانه

تفاهم دو معاونت در فعال‌سازی کمیسیون ملی ویژند (برند) و کمیسیون ملی تبلیغات

جلسه مشترک معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون تجارت و خدمات وزارت صنعت، معدن و تجارت صبح امروز در ساختمان معاونت مطبوعاتی برگزار و مقرر شد، به‌منظور حمایت از کسب و کارها و نشان‌های تجاری برتر داخلی، موضوع فعال‌سازی کمیسیون ملی ویژند (برند) و کمیسیون ملی تبلیغات، به‌صورت ویژه در دستور کار وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی و صمت قرار گیرد.

به‌گزارش روابط‌عمومی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرشاد مهدی‌پور در سخنانی ضمن استقبال از تشکیل کمیسون‌های مشترک، بر استفاده از همه ظرفیت‌های حقوقی برای پیشبرد امور در این کمیسیون‌های دوگانه تاکید کرد.

او در همین رابطه با اشاره به ماده (15) آیین‌نامه تاسیس و نظارت بر نحوه کار و فعالیت کانون‌های آگهی و تبلیغاتی، گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌عنوان متولی اصلی تبلیغات کشور، از پشتوانه قانونی لازم برای حل مسائل مرتبط با تبلیغات به‌طور کلی و تبلیغات صنعتی برخوردار است و ما برای تقویت صنایع داخلی با تمام توان از این مرجعیت قانونی استفاده می‌کنیم.

علیرضا شاه‌میرزایی معاون تجارت و خدمات وزارت صمت هم ضمن اشاره به نقش محوری معاونت مطبوعاتی در فرآیند سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری در حوزه تبلیغات، بر لزوم همکاری مشترک دو وزارتخانه برای حمایت و تقویت توان تبلیغاتی کسب و کارهای خرد تاکید کرد.

لزوم ساماندهی و نظارت بر برگزاری همایش‌ها و رویدادهایی که در آن‌ها بدون توجه به ضوابط و مقررات موجود به معرفی برندهای برتر پرداخته می‌شود نیز ازجمله موضوعات مورد اشاره معاون تجارت و خدمات وزارت صمت در این نشست بود.

عباس محمدیان مدیرکل و مسعود اسعدی معاون دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین امیرحسین اسدی مدیرکل و عطا قائدی معاون دفتر خدمات کسب و کار وزارت صمت هم در این جلسه مشترک هم‌اندیشی حضور داشتند.

 عباس محمدیان در سخنانی پویایی و جهش در صنعت را منوط به تقویت حوزه تبلیغات دانست و بر لزوم توجه ویژه به تبلیغات به‌عنوان پایه و اساس نوآوری، خلاقیت و تحول در صنایع کشور تاکید کرد.

 امیرحسین اسدی هم با اشاره به جلسات و همکاری‌های اخیر دفتر تبلیغات و دفتر خدمات کسب و کار گفت: در نظر است با استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود در هر دو وزارتخانه، شرایط تبلیغات برای کسب و کارهای خرد فراهم شود و تحولات مناسبی در این باره را رقم بزنیم.

 برگزاری همایش‌ها، جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های مشترک در حوزه تبلیغات، همکاری مشترک برای ممانعت از دخالت اتحادیه‌های صنفی در امور کانون‌های آگهی و تبلیغاتی دارای پروانه فعالیت از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شناسایی و به‌کارگیری دیگر ظرفیت‌های دو وزارتخانه که می‌تواند در تحقق شعار سال (مهار تورم، رشد تولید) موثر باشند نیز از دیگر نکات مورد اشاره حاضرین در این نشست مشترک بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *