اخبار رسانه

نمایشگاه رسانه، بستری برای تببین «ضرورت وجود رسانه در زندگی مردم» است

محمدعلی الستی می گوید: آگاهی‌بخشی در حوزه ضرورت وجود رسانه در زندگی مردم باید از محورهای اصلی برگزاری این نمایشگاه باشد.

محمدعلی الستی، استاد جامعه‌شناس و ارتباطات دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز در گفت‌وگو با خبرآنلاین، می گوید:«در برگزاری نمایشگاه رسانه های ایران، دو دیدگاه وجود دارد؛ دیدگاه اول این است که در زمان رکود مطبوعات، رسانه ها و همچنین محدودیت‌هایی که مطبوعات و رسانه‌های ما دارند برگزاری نمایشگاه معنایی ندارد و همانطور که از اسم آن پیداست تنها جنبه نمایشی دارد اما عده دیگری معتقدند که باید از این فرصت استفاده کرد و اتفاقاً در همین شرایط باید نمایشگاه رسانه های ایران برگزار شود تا این نمایشگاه بتواند باعث امیدواری رسانه های ایران شود.»
این جامعه شناس در ادامه توضیح می دهد:«نمی‌خواهم دیدگاه گروه اول را نقد کنم اما به عقیده من دیدگاه دوم درست تر است. مردم عادی در کشور ما هنوز نقش مطبوعات و رسانه‌ها را در زندگی روزمره خود به طور کامل درک نکرده‌اند. هنوز هم عده‌ای هستند که فکر می‌کنند آب و غذا و هوا جزو ضروریات زندگی ماست اما در معرض رسانه‌ بودن آنقدرها هم ضروری نیست.»

نمایشگاه رسانه، بستری برای تببین «ضرورت وجود رسانه در زندگی مردم» است

الستی در ادامه با اشاره به این که نمایشگاه رسانه های ایران می تواند میان مردم و رسانه ها آشتی ایجاد کند و باعث تعامل هر چه بیشتر شود؛ توضیح می دهد:«باید سعی کنیم تا این دیدگاه را در مردم ایجاد کنیم که دسترسی به اطلاعات از طریق رسانه‌ها مانند آب و غذا و هوا، جزو ضرورت‌های حیات ماست و همانطور که اگر به کسی آب و غذا نرسد، می‌میرد، انسان نیز بدون دریافت خبر و اطلاعات از رسانه‌ها دچار مرگ معنوی می‌شود. از نظر من پرداختن به این موضوع ضروری است و محتوای نمایشگاه رسانه های ایران باید به سمت ایجاد این دیدگاه در مردم حرکت کند. آگاهی‌بخشی در حوزه «ضرورت وجود رسانه در زندگی مردم» باید از محورهای اصلی برگزاری این نمایشگاه باشد.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *