برگزاری سرای ویژه شرکت های فناور، خلاق و دانش بنیان در نمایشگاه رسانه
مسئول بخش ویژه «نوآوری و فناوریهای نوین حوزه رسانه» در بیستوچهارمین دوره نمایشگاه رسانههای ایران گفت: در نمایشگاه رسانههای ایران برای اولین بار بخش نوآوری و فناوری با حضور شرکت های فناور، خلاق و دانش بنیان حوزه رسانه را برگزار میکنیم.
امیرحسام بهروز مسئول بخش ویژه «نوآوری و فناوریهای نوین حوزه رسانه» در بیستوچهارمین دوره نمایشگاه رسانههای ایران درباره این بخش توضیح داد: در سالهای اخیر توجه به توسعه فناوری و کاربردی سازی دانش در صنایع مختلف و سرمایه گذاری ها در حوزه دانش بنیانها افزایش یافته و یک ظرفیت بزرگ ملی و مبتنی بر دانش برای رفع مشکلات کلیدی کشور ایجاد شده است، برهمین اساس در بیست و چهارمین دوره نمایشگاه رسانههای ایران به حوزه نوآوری و فناوری توجه ویژه ای شده است.
وی ادامه داد: مفاهیمی همچون هوش مصنوعی، محتوای تعاملی، پایشگری هوشمند، دستیار مجازی، پردازش هوشمند و دیتا ژورنالیسم جز مفاهیم نوینی هستند که با توجه به نوآوریها و فناوریهای نوین در حوزه رسانه در دنیا و ایران شاهد آن هستیم. بر همین اساس تصمیم شد در این دوره از نمایشگاه رسانهها بخش ویژه «نوآوری و فناوریهای نوین حوزه رسانه» با حضور شرکتهای فناور، خلاق و دانشبنیان حوزه رسانه با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانشبنیان ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی و ستاد توسعه فناوریهای نرم و فرهنگی برگزار شود.
مسئول بخش ویژه «نوآوری و فناوریهای نوین حوزه رسانه» در بیستوچهارمین دوره نمایشگاه رسانههای ایران همچنین بیان کرد: سرای «نوآوری و فناوریهای نوین حوزه رسانه» در نمایشگاه با حضور ۲۴ شرکت خلاق، فناور و دانشبنیان برگزار خواهد شد و در کنار آن برنامههای ویژهای شامل سمیپنل (سمینار-پنل)، چالش خبرنگاری و خبرنویسی با هوش مصنوعی، تصویر پردازی آینده رسانه در ایران و نقش رسانه در آینده ایران به کمک هوش مصنوعی را به عنوان برنامههای جانبی در همان محل برگزار میشود.
بهروز تصریح کرد: هدف ما آشنایی اصحاب رسانه و کاربردیسازی ابزارهای فناوری محورو دانش پایه و فناوریهای نوین در حوزه رسانه بوده تا اهالی رسانه از نظر محتوا و زیرساخت بیشتر با نوآوریها و فناوریهای نوین که در بخشهای مختلف صنعت رسانه شاهد آن هستیم، آشنا شوند و سعی ما اتصال و ارتباط رسانهها با استارتاپ و شرکتهای خلاق و دانشبنیان است که میتوانند این خدمات را به رسانهها ارائه دهند.
وی همچنین گفت: امیدواریم در نمایشگاه رسانههای ایران شاهد کاربردی شدن نوآوری و فناوری شدیم و آینده صنعت رسانه به شکل نوین و فناور محور شکل بگیرد.
برگزاری چالش خبرنگاری با هوش مصنوعی
امیرحسام بهروز یکی از اقدامات ویژه در در سرای نوآوری رسانه را برگزاری چالش خبرنویسی با هوش مصنوعی بیان کرد و افزود: از متخصصان و تیم های حوزه هوش مینوعی و فناوری های نوین دعوت کرده ایم که کارهای محتوای خبری را مبتنی بر هوش مصنوعی به شرکت کنندگان آموزش میدهند و چالش خبرنویسی با هوش مصنوعی را برای بازدیدکنندگان و اهالی رسانه و غرفه داران برگزار میکنیم .
مسئول بخش ویژه «نوآوری و فناوریهای نوین حوزه رسانه» در بیستوچهارمین دوره نمایشگاه رسانههای ایران با اشاره به وجود حدود ۱۰ هزار شرکت دانشبنیان در ایران گفت: علاوه بر شرکتهای دانشبنیان هزار و ۷۰۰ شرکت خلاق نیز در حال حاضر فعالیت میکنند که از این تعداد ۹۰ شرکت دانش بنیان در حوزه رسانه و ۱۱۰ شرکت خلاق در حوزه رسانه فعالیت دارند که این میزان نشان میدهد در حال حاضر فناوری و نوآوری نفوذ بالایی در رسانهها ندارد. حسب تاکیدات معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد در نظر است بعد از نمایشگاه هم ارتباط دانشبنیانها با رسانهها ادامه یابد تا کاربردیسازی فناوریهای نوین و نوآوریها در همه بخشهای رسانه را محقق کنیم و شاهد نفوذ فناوری در صنعت رسانه باشیم.
بهروز ادامه داد: بسیاری از رسانهها در حال حاضر از وجود فناوریهایی که میتوانند در رسانه از آنها استفاده کنند بیاطلاع هستند و بهرهمند نیستند که در نمایشگاه رسانههای ایران این ارتباط و معرفی انجام میشود و شرکتهای دانشبنیان و خلاق حاضر در نمایشگاه خدمات خود را به اصحاب رسانهها معرفی و ارائه میکنند تا انشاا… بتوانیم آینده رسانهها مبتنی بر هوش مصنوعی و فناوری های نوین و نوآوری ها را شکل دهیم.
دریافت لینک کوتاه این نوشته:
کپی شد! |