مطالبات مدیران رسانه از معاون مطبوعاتی دولت چهاردهم
این روزها موضوع انتخاب معاون مطبوعاتی و گمانه زنی ها و شایعات و … بحث داغ اصحاب رسانه و گروه های خبری و محافل رسانه ای شده و دغدغه مندان را نگران نموده است. از آنجاییکه بزودی معاون جدید رسانه ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت چهاردهم منصوب خواهد شد.
ضمن اعلام مراتب سپاس و تقدیر خود از معاون، مدیران کل، معاونان مدیران کل و کارشناسان معاونت رسانه ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که همواره در جهت کمک و خدمت به اهالی رسانه تلاش نموده و بنا بر مصالح، دستورالعمل ها، اختیارات و امکانات سعی خود را در فراهم نمودن شرایط مناسب و مساعد همکاران رسانه ای نموده اند؛ فارغ از اینکه چه کسی بر این مسند حساس تکیه خواهد زد؛ با بررسی های انجام شده مطالبات صنفی مدیران رسانه را استخراج نموده و موارد پیشنهادی انجمن صنفی مدیران رسانه را فهرست وار به شرح زیر اعلام می داریم.
از همکاران گرامی و اعضای محترم انجمن تقاضا داریم در صورتی که پیشنهاد دیگری دارند اعلام نمایند تا پس از بررسی و تایید به فهرست مطالبات اضافه گردد: انجمن صنفی مدیران رسانه در راستای پیگیری مطالبات صنفی رسانه ها این فهرست را که مجموعه ای از مسائل و نیازهای صنفی است، در جهت ارتقا و بهبود وضعیت رسانه ها و اصحاب رسانه احصا نموده و جهت پیشنهاد به معاون مطبوعاتی دولت چهاردهم با هدف مشورت در راستای مشارکت در مرتفع نمودن آنها طی نامه ای مکتوب برای معاون جدید ارسال خواهد نمود.
فهرست موارد پیشنهادی انجمن به شرح زیر می باشد:
۱-حذف یارانه رسانه های دولتی و خصولتی.
۲- ساماندهی بازار کاغذ و نشر مطبوعات و استمرار توزیع حواله کاغذ یارانه ای بصورت فصلی.
۳- پیگیری افزایش بودجه یارانه رسانه ها در لایحه بودجه ۱۴۰۴.
۴- ساماندهی وضعیت توزیع آگهی های دولتی برای رسانه های برخط.
۵- پیگیری انتشار آگهی های ثبتی قوه قضاییه در روزنامه های سراسری.
۶- ساماندهی و عدالت در توزیع آگهی های دولتی روزنامه ها در تهران و شهرستان ها.
۷- پیگیری و حل مشکل مالیات رسانه ها از طریق انعقاد تفاهم نامه با سازمان امور مالیاتی کشور.
۸- با توجه به بالا رفتن هزینه های تولید و انتشار و حقوق و دستمزد و … افزایش میزان یارانه های پرداختی به رسانه ها متناسب با هزینه ها.
۹- تدوین دستورالعمل جدید توزیع یارانه و حذف شیوه نامه های قبلی با کمک و هم اندیشی انجمن های صنفی کارفرمایی.
۱۰- پیگیری عضویت نماینده تشکل های رسانه ای در هیات مدیره صندوق اعتباری هنر جهت پیگیری امور خبرنگاران، روزنامه نگاران و مدیران مسئول عضو صندوق و رسیدگی به مشکلات آنها بویژه بیمه تکمیلی.
۱۱- حل مشکل اجرای قانون معافیت سهم کارفرما برای رسانه های برخط در سازمان تامین اجتماعی و انعقاد تفاهم نامه با این سازمان جهت رسیدگی به مشکلات کارگاه های رسانه ای.
۱۲- پیگیری امور رفاهی خبرنگاران و مدیران رسانه با حمایت از انجمن های رسانه ای از طریق انعقاد تفاهم نامه های همکاری با مراکز خدماتی و رفاهی.
۱۳- ساماندهی کیوسک های مطبوعاتی و افزایش مراکز خرید جدید مطبوعات از طریق اعطا و واگذاری سهام کیوسک ها به مدیران رسانه های مکتوب.
۱۴- پیگیری اجرای قانون سخت و زیان آور بودن شغل خبرنگاری از طریق انعقاد تفاهم نامه با وزارت کار.
۱۵- انعقاد تفاهم نامه با سازمان زندان ها جهت توزیع رایگان مجلات برگشتی شرکت های توزیع.
۱۶- ایجاد تفاهم نامه با وزارت اقتصاد و صمت جهت اعطای وام کم بهره خرید دفتر، تجهیزات رسانه ای از قبیل رایانه، لپ تاپ، دوربین عکاسی و فیلمبرداری، تلفن همراه و خرید کالا برای خبرنگاران و مدیران رسانه.
۱۷- انعقاد تفاهم نامه با وزارتخانه ها و سازمان های دولتی جهت توزیع عادلانه آگهی های بانک ها، موسسات و شرکت های زیر مجموعه این وزارتخانه ها که توسط روابط عمومی ها بصورت ناعادلانه و رانتی توزیع می شود.
۱۸- افزایش مبالغ وام های صندوق اعتباری هنر و افزایش زمان بازپرداخت اقساط.
۱۹- کاهش مبلغ پرداختی بیمه تکمیلی صندوق اعتباری هنر و تقسیط آن.
۲۰- ایجاد میز خدمت در معاونت رسانه ای جهت مشاوره رایگان امور مجوزها، امور حقوقی ، امور بیمه و تامین اجتماعی، مالیات و پیگیری مشکلات اعضای صندوق اعتباری هنر.
۲۱- پیگیری جدی فیلتر شدن فیک نیوزها و رسانه های برخط فاقد مجوز.
۲۲- ارتقا اداره نظارت بر رسانه های برخط به اداره کل خبرگزاری ها و رسانه های برخط.
۲۳- انعقاد تفاهم نامه با وزارت ارتباطات جهت رفع فیلترینگ و اعطای اینترنت ارزان به خبرنگاران و مدیران رسانه فعال در سامانه رسانه های کشور.
۲۴- رسیدگی به وضعیت توزیع رسانه های مکتوب از طریق انعقاد تفاهم نامه با شرکت ملی پست.
۲۵- برگزاری جشنواره های فصلی، محلی و کشوری.
دریافت لینک کوتاه این نوشته:
کپی شد! |