اخبار رسانه

فیلترینگ فضای مجازی ممکن نیست

سیدمرتضی موسویان روز یکشنبه در حاشیه بازدید از بیست وسومین نمایشگاه بین المللی الکامپ با اشاره به وجه تمایز این دوره نمایشگاه با دوره های قبل افزود: اصولا در نمایشگاه ها یکی از اهداف، توسعه تجارت های «B TO B» است که به معنی «بنگاه تو بنگاه» است، به این معنا که شاهد آن هستیم که عملی انجام شده و در نمایشگاه محصولی که هنوز در بازار ارائه نشده، معرفی می شود.
وی همچنین گفت: این اهداف و برنامه های حرفه ای برای نمایشگاه رسانه های دیجیتال نیز فهرست شده که کمک بسزایی در زیرساختهای مکانیزه برای ایجاد ارتباط «B TO B» و توسعه صنعت رسانه های دیجیتالمی کند.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در عین حال اظهار داشت: پیش بینی می شود که برای نمایشگاه رسانه های دیجیتال امسال که در پاییز برگزار می شود، یک ماه زودتر در سایت و هم به صورت هارد کپی کتاب نمایشگاه را در اختیار مخاطبان قرار دهیم که حاوی شرکت کنندگان و اطلاعات مربوط به محصولات و زمینه فعالیتهایشان خواهد بود که برای ایجاد ارتباطات «B TO B» کمک شایانی خواهد کرد.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: با توجه به ویژگی نمایشگاه الکامپ می توان با بخش های مختلف دولتی ارتباط خوبی پیدا و نیز از ارتباطات «جی تو سی» استفاده کرد.
موسویان همچنین درخصوص شبکه ملی فرهنگ گفت: این شبکه با ٤٠٠ خانه فرهنگ دیجیتال در کل کشور در حال فعالیت است که شامل تمامی فعالین زمینه رسانه های دیجیتال است و هزینه ها را کاهش می دهد که می توان با مراجعه به سایت saramad.ir یا samandehi.ir و عضو شدن در شبکه محصولات خود را بدون هیچ تزریقی در اختیار مردم قرار دهند.
وی همچنین درخصوص سهم فناوری اطلاعات در اقتصاد جهانی اذعان داشت: ایران با وجود دارا بودن یک درصد از جمعیت جهان، انتظار می رود که به همین میزان تولیدات، نقش آفرینی هایی در زمینه فناوری های دنیا داشته باشد.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال گفت: درآمد کشور در بحث فناوری های اطلاعات حدود ٤٥ هزار میلیارد تومان است که با احتساب یک درصد ازد رآمد دنیا باید این عدد را به ١١٠ هزار میلیارد تومان ارتقا دهیم.
موسویان ادامه داد: پیش بینی می شود که در برنامه ششم توسعه این رقم به ٨٥ درصد از هدف ایده آل نزدیک شود.
وی همچنین درمورد چگونگی تولید محتوا در ایران گفت:حدود ٣٠٠ هزار کانال و گروه فارسی زبان موجود است که از این بین ٧٥٠٠ کانال تولیدکننده محتوا هستند و بقیه نقش دهنده بوده اند که درصد خیلی کمی است.
موسویان درخصوص قوانین فضای مجازی و ممکن نبودن فیلترینگ در فضای مجازی نیز گفت: فضای مجازی همان فضای دوم است که مردم با آن در ارتباطند و نیاز است در این فضا قوانین و مقرارت مجدد نوشته شود و نیز نیاز است که حکمرانی و مدیریت در فضای دوم با ادبیاتی بازنویسی شده صورت گیرد، بنابراین فیلترینگ ممکن نیست و مردم باید با ارتقای سواد فرهنگی خود از ابتدا وارد ناهنجارها نشوند.
بیست وسومین نمایشگاه بین المللی الکامپ از روز جمعه 30 تیر ماه گشایش یافت و تا دوم مرداد ماه در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران میزبان علاقه مندان و بازدید کنندگان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *