اخبار رسانه

خبرنگاران نبض جامعه هستند

مدیرعامل خانه کتاب می‌گوید: خبرنگاران مانند نبض جامعه‌اند؛ زمانی که نبض جامعه تند بزند مشخص است زیر پوست شهر اتفاقاتی رخ می‌دهد و هر وقت آرام باشد یعنی جامعه مسیر خود را می‌رود.

نیکنام حسینی‌پور در آستانه روز خبرنگار (۱۷ مردادماه) برای تبریک این‌ روز به ایسنا آمد و در حاشیه بازدید از خبرگزاری دانشجویان ایران اظهار کرد: خبرنگاران افرادی هستند که شغل سختی دارند. آن‌ها در جامعه نقش آگاهی‌دهنده را دارند و رکن چهارم دموکراسی هستند. درست است که شکل رسانه‌ها عوض شده اما نقش‌شان عوض نشده است. آن‌ها برای جامعه مفید هستند و باعث شفافیت می‌شوند و می‌توانند از بسیاری مسائل پیشگیری کنند.

مدیرعامل خانه کتاب همچنین خاطرنشان کرد: در سیستم اداری ما، خبرنگاران می‌توانند نقش پیش‌گیری‌کننده را داشته باشند که اگر مسئولی مسیر را اشتباه رفت به او هشدار بدهند  که این مسیر را اشتباه می‌روید. ان‌شاءالله خبرنگاران این نقش را بیشتر ایفا کنند و نقش روابط عمومی سازمان‌ها را نداشته باشند. برخی از خبرنگاران نقش روابط عمومی سازمان‌ها و نهادها را دارند، اما نباید این‌طور باشد بلکه باید نقش آگاهی‌بخشی به جامعه را ایفا کنند.

متن گفت‌وگوی ایسنا با نیکنام حسینی‌پور درباره حاشیه‌های خانه کتاب و مسائلی همچون طرح تابستانه کتاب، جایزه‌های ادبی دولتی و خصوصی و موسسه‌های زیرمجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و واسپاری امور به بخش خصوصی متعاقبا منتشر خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *