اخبار رسانه

توزیع پستی نشریات با قیمت مناسب اجرایی می‌شود

پیرو تفاهم نامه منعقد شده میان معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی و شرکت ملی پست، امکان استفاده از پست ارزان قیمت برای نشریات دارای مجوز از هیات نظارت بر مطبوعات فراهم شد.

به گزارش معاونت مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی، سیدمحمدرضا دربندی مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی با اعلام این خبر گفت: به منظور تسهیل امور توزیع مطبوعات و جایگزینی طرح هایی چون اشتراک و توزیع مویرگی، طبق این تفاهم نامه، ارسال نشریاتی که از سوی موسسه نشرآوران به شرکت پست معرفی شود مشمول مفاد این تفاهم نامه قرار می گیرند و مدیران این نشریات می توانند با یک سوم قیمت متعارف، به توزیع نشریه خود اقدام کنند.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی افزود: بنابر تفاهم صورت گرفته، مبلغ قرارداد برای توزیع نشریات به صورت عادی با اخذ گواهی امضاء، تا رده وزنی 500 گرم، در مقصد درون استانی 8هزار ریال و برون استانی 9هزار ریال تعیین شده است. همچنین مبلغ قرارداد برای توزیع نشریات ثبتی، تا رده وزنی یک کیلوگرم، برای مقاصد درون استانی 12 هزار و 800 ریال و برون استانی، 15 هزار و 200 ریال تعیین شده است.

به گفته دربندی، اختصاص پنل نرم افزاری برای هریک از نشریات ثبتی، ارائه آموزش در زمینه نحوه کار با سامانه، بررسی و علت تاخیر احتمالی در توزیع نشریات و اعلام آن به گیرنده، ازجمله تعهدات شرکت پست به عنوان مجری این تفاهم نامه است.

گفتنی است اداره کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی، با پیش بينی حمایت های متنوع در بسته اعلام شده در سال 97 تلاش کرده است در بخش حمایت های غیر مستقیم، خدمات متنوعی ازجمله تفاهم با شرکت پست به مطبوعات ارائه دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *