پیشنهاد تشکل های رسانه ای به وزیر ارشاد برای انتخاب معاون مطبوعاتی
8 تشکل رسانه ای کشور در نامه ای به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ضمن تبریک انتصاب و استقبال از محورهای کارشناسانه برنامه وی در حوزه رسانه، شاخص های مورد انتظار خود در تعیین گزینه معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را پیشنهاد کردند و خواستار انتصاب مدیری دارای مقبولیت صنفی و برخوردار از سرمایه اجتماعی در حوزه رسانه برای این معاونت شدند.
متن کامل نامه تشکل های رسانه ای خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به این شرح است:
بسمه تعالی
جناب آقای دکتر محمد مهدی اسماعیلی
وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی
با سلام و تحیات
احتراما انتخاب و انتصاب شایسته حضرتعالی را به مقام عالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تبریک عرض نموده و با توجه به تعلق حرفه ای تان به خانواده بزرگ رسانه و برنامه راهبردی و کارشناسانه ای که در این حوزه ارائه فرموده اید، روزهایی پرامید را برای جامعه رسانه ای کشور پیش بینی می نماییم .
همچنان که مستحضرید، اجرای برنامه ها و ساز و کارهای تحولی، نیازمند مجریانی مردمی و تحول گراست که در شبکه فعالان صنفی از قبول عام و سابقه ای آزمون شده برخوردار باشند. لذا همچنان که رئیس جمهور محترم با تشکیل دولت مردمی و فراخوان آحاد ملت به سامانه مدیران، باب مشارکت جویی از ملت را در تعیین مدیران گشود، ما نیز از جنابعالی تقاضا داریم با انتصاب مدیری برخوردار از پایگاه و سرمایه اجتماعی در حوزه رسانه، ظرفیت های مدیریت مردمی را در معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت تابعه محقق فرمائید.
استحضار دارید که امروز عرصه رسانه به مسائل پیچیده و بغرنجی دچار است که حل هر یک، پیامدها و مسائلی جدید را به دنبال دارد؛ به طوری که احیای مطبوعات نیمه جان، مدیریت فضای ولنگارانه مجازی، حمایت عادلانه، نظارت قانونمندارانه و اصلاح ساختار رسانه ای کشور، جز با مدیریت چهره ای آشنا و مقبول صنوف رسانه ای که از حمایت مدیران مسئول برخوردار باشد، دشوار به نظر می رسد. لذا به منظور تحقق وعده رئیس جمهور محترم نسبت به انتخاب مدیران با تکیه به رای و نظر مردم و برنامه حضرتعالی مبنی بر واگذاری امور فرهنگی به خود آنان، در نخستین گام و مهمترین اولویت، درخواست انتصاب فردی با شرایط ذیل را به سمت معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داریم:
۱- مومن، انقلابی و دارای سابقه مدیریتی روشن و آزمون شده در تعامل با رسانه ها.
۲- دارای شناخت عملی از ساختار و وظایف معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی.
۳- برخوردار از امکان جلب حمایت رسانه ها و بهره مند از پشتوانه همراهی صنفی آنها.
۴- آشنایی تخصصی با حقوق، حدود و آزادی های مشروع رسانه ها.
۵- متعهد به آمایش سرزمینی، عدالت خبری و کاهش شکاف رسانه ای مرکز و پیرامون.
بنا به مراتب فوق به حضرتعالی که خود چهره ای فرهنگی و رسانه شناس هستید، اطمینان می دهیم انتخاب گزینه ای با شرایط فوق، قدر مسلم به اعتماد فی مابین رسانه ها و دولت محترم نیز خواهد افزود و از تصویر دولت مردمی در منظومه رسانه ای کشور صیانت خواهد کرد.
انجمن صنفی مدیران رسانه
انجمن صنفی مدیران نشریات ایران
انجمن صنفی نشریات تخصصی کشاورزی و صنایع غذایی کشور
شرکت تعاونی مطبوعات کشور
خانه مطبوعات و رسانه های کشور
انجمن رسانه های ورزشی ایران
شرکت تعاونی اصحاب رسانه های استان تهران
انجمن فعالان اصحاب رسانه
دریافت لینک کوتاه این نوشته:
کپی شد! |