در نشست هماندیشی علیرضا زاکانی با مدیران رسانهها چه گذشت؟
نشست هماندیشی علیرضا زاکانی با مدیران رسانهها در محل بوستان گفتگو برگزار شد.
نشست هم اندیشی شهردار تهران با مدیران رسانه ها عصر چهارشنبه ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در محل بوستان گفتگو برگزار شد.
در این نشست صمیمانه مدیران رسانه ها پیرامون موضوعاتی از جمله نگهداشت شهر، پدیده زباله گردی، ترافیک و حمل و نقل عمومی. آلودگی هوا، لزوم گسترش همکاری ها در زمینه پوشش رویداد های شهری، تشکیل قرارگاه های مختلف به ویژه قرارگاه اجتماعی و جمع آوری معتادان متجاهر نقطه نظرات خود را با شهردار تهران در میان گذاشتند.
شهردار تهران نیز در این نشست اقدام های انجام شده از سوی مدیریت شهری جدید را از زمان تصدی مسئولیت (نزدیک به ۸ ماه فعالیت) تشریح کرد.
گزارش مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی از ضیافت افطار شهردار
شب گذشته در نشست صمیمی جمعی از مدیران رسانهها با شهردار تهران حضور یافتم. مطالب خوبی مطرح شد و شهردار تهران نیز گزارشی مفصل و امیدبخش از اقدامات هشت ماهه مسئولیت تیم جدید مدیریت شهری ارایه کرد.
فارغ از ارادت شخصی و قبلیام به دکتر زاکانی و همکاران جوان، جهادی و خوش فکر وی به ویژه در حوزه فرهنگی اجتماعی و رسانه ای، چند نکته درباره مسائل صنفی رسانهها عرض کردم؛
۱. طبق قانون، دفاتر نشریات میتواند در واحدهای با سند مسکونی دایر باشد. البته این بدان معنی نیست که کسی بخشی از منزلش را دفتر رسانه کند! بلکه نیاز به سند اداری برای رسانهها نیست. حال اینکه تعدادی از شهرداریهای مناطق، در بازرسی از دفاتر رسانهها به آنها ایراد میگیرند.
۲. در شهر تهران هزار و دویست کیوسک مطبوعاتی داریم. ساماندهی و نظارت دقیق به آنها عزم و همکاری مشترک وزارت ارشاد و شهرداری را میطلبد. در سایر شهرها نیز همینطور. بعضا شاهدیم نشریات مکتوب به درستی توزیع نمیشوند و باطله آنها برای کاربری های صنعتی فروخته میشود.
۳. آگهی های دولتی موسوم به م.الف طبق دستورالعمل باید توسط وزارت ارشاد توزیع شود. شهرداری ها گاهی رعایت نمیکنند که مختص تهران نیست.
۴. مجوز طرح ترافیک و توزیع عادلانه ی آن بین اصحاب رسانه که البته طبق اعلام سخنگوی محترم شهرداری تهران، سهمیه ی امسال توسط مرکز ارتباطات شهرداری و با همفکری کارگروهی مشتمل بر نمایندگان شهرداری و معاونت مطبوعاتی توزیع می شود.
۵. دفاتر رسانهها بعضا نیاز به تعمیر و نوسازی دارند. شهرداری که به ویژه در دوره جدید دغدغه فرهنگ و رسانه را بیش از گذشته دارد میتواند در این زمینه یاریگر رسانهها باشد.
۶. نمونه ای موفق در اصفهان را بازدید کردم که شهرداری مجتمعی بزرگ با تعداد قابل توجهی واحد اداری احداث کرده و در اختیار رسانهها برای ایجاد دفاتر جراید محلی و نمایندگی رسانههای سراسری قرار داده است. این تجربه و پاتوق های رسانه ای اگرچه با اشکال مختلف مانند فرهنگسرای رسانه انجام شده است اما «مجتمع مطبوعاتی» میتواند در تهران و سایر شهرها نیز با همت شهرداری، ادارات کل ارشاد، استانداری ها و.. تکرار شود.
دریافت لینک کوتاه این نوشته:
کپی شد! |