اخبار رسانه

دکتر مهدی پور: امیدآفرینی مهم‌ترین رویکرد دولت سیزدهم است

معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ایمان و امیدافزایی مهم ترین رویکرد دولت سیزدهم است و این دو محور به عنوان دستور کار باید مورد توجه همه بخش‌ها به خصوص رسانه‌ها قرار گیرد.

فرشاد مهدی‌پور در نشست شورای اطلاع رسانی استان یزد، افزود: یکی از راه‌های افزایش مشارکت مردم در امور مختلف، افزایش گفت و گو با مردم است. دشمن می خواهد گفت و گوی میان مردم و مسئولان را از جامعه بگیرد و نباید درگیر این موارد حاشیه ای شویم.

وی همچنین با تشریح اقدامات رسانه ای دشمن برای تضعیف جریان انقلابی در کشور ادامه داد: افرادی که بدون مجوز رسانه ای فعالیت می کنند یا در بستر وب هستند، طبق قانون مطبوعات می توان فعالیت آنها را نهادینه کرد. در مورد افرادی که در شبکه های اجتماعی هستند نیز ، تدابیر امنیتی، انتظامی و قضايی در آیین نامه های موجود پیش بینی شده که آیین نامه ای در این زمینه به‌زودی به استان‌ها ابلاغ خواهد شد.

معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد توزیع آگهی به سرپرستی روزنامه های کشوری نیز ، اظهار داشت: سرپرستی ها مکلف هستند که اخبار استان را پوشش دهند و در مورد انتشار اطلاعات آگهی های دولتی نیز ، اطلاعات این بخش محرمانه نیست و همه چیز بصورت شفاف اطلاع رسانی می شود.

مهدی پور در خصوص قوانین مربوط به فعالیت های مطبوعاتی و آگهی ها در کشور یادآور شد: این قوانین در سال ۱۳۳۵ وضع شده و در آنها از روزنامه های کثیر الانتشار را نام برده که آیین نامه جدید مرتبط با این موضوع به دولت ارسال شده تا بازنگری های لازم در آن صورت گیرد و در دولت سیزدهم تلاش شده تا خبرگزاری ها و پایگاه‌های خبری نیز در این زمینه دیده شوند و این فرصت مهمی است که ریل حمایت های دولت از رسانه ها تغییر یابد .

وی همچنین با برشمردن برخی مزیت های استان یزد برای پرداختن به آنها در رسانه ها گفت: استان یزد مظهر یکپارچگی، انسجام و تداعی کننده وحدت ملی در کشور است و این انسجام در موضوعات مختلف خود را نشان داده و می توان از تجارب استان استفاده کرد.

مهدی پور ادامه داد: امروز نشستی با کانون های تبلیغاتی یزد برگزار شد و این انتقاد به تبلیغات فضاهای شهری یزد وارد است که تنوع تبلیغات کالا ها مقابل روی مردم قرار نمی گیرد و نیاز به تنوع بخشی و معرفی فعالیت ها و مزیت های اقتصادی در تبلیغات محیطی که باعث ایجاد روحیه کار و نشاط در جامعه می شود، در این شهر محسوس است .

وی تصریح کرد: شورای اطلاع رسانی استان می تواند مرکز انسجام و حرکت رسانه ها به سمت تولید محتوا باشد و مزیت گردشگری استان یزد بستری است که می توان با دعوت از رسانه های ملی و خارجی برای معرفی هرچه بهتر این بخش و جذب سرمایه و درآمد از آن استفاده کرد. / ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *