تقویت زیرساختهای قانونی و هم افزایی برای ایفای نقش حاکمیتی و نظارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باهدف توسعه صنعت تبلیغات کشور
به گزارش روابط عمومی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاعرسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرشاد مهدیپور معاون امور مطبوعاتی از اهتمام این معاونت در توجه بیشتر به مسایل و چالشهای این حوزه خبر داد و گفت: امروز طیف وسیعی از مخاطبان تحت تاثیر فضای تبلیغات تجاری هستند و حوزه تبلیغات از این حیث نیازمند توجه بیشتر و دقیقتری است و از این حیث، کانونهای آگهی و تبلیغاتی، سهم قابل توجهی در شکلدهیِ مناسب افکار عمومی دارند. در این ارتباط، سفرهای استانی، فرصت مغتنمی است برای دیدار مستقیم و افزایش تعاملات با فعالان تبلیغاتی در استانها و شهرستانهای کشور و با برنامهریزیهای به عمل آمده، این کار به صورت مستمر در تمامی استانهای کشور انجام خواهد شد.
مهدیپور همچنین با اشاره به روندِ پرشتابِ گسترش و فراگیریِ تبلیغات در فضای مجازی، بر ضرورت توسعه آموزشها و سرمایهگذاریهای بیشتر در عرصههای نوپدیدِ رسانهای و تبلیغاتی و لزوم هم افزایی نهادها و موسسات آموزشی و پژوهشیِ کشور در تولید محتوا در زمینه هوش مصنوعی و دیگر فناوریهای نوین مرتبط با صنعت تبلیغات و اطلاعرسانی، تاکید و تصریح کرد: مجموعه معاونت امور مطبوعاتی آمادگی دارد در یک همکاری مشترک با کانونهای آگهی و تبلیغاتی به آموزشِ نیروی انسانیِ متخصص در این حوزه بپردازد.
مهدیپور در ادامه با اشاره به برخی چالشهای جدی در این حوزه گفت: چندپارگی نظام حکمرانی و تصمیمگیری در حوزه تبلیغات، از جمله مهمترین مسایل این عرصه است که در این ارتباط، به روزرسانی قوانین و مقررات و توجه به پیشرانهای نوین در بستر برنامه هفتم توسعه و لایحه پیشنهادی تبلیغات بازرگانی در حال انجام است.
عباس محمدیان مدیرکل تبلیغات و اطلاعرسانیِ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در ابتدای این نشست، ضمن قدردانی از همراهی کانونهای آگهی و تبلیغاتی سراسر کشور، با بیان اینکه در این دوره، تلاش شده است به سیاستها و برنامههای کلان حاکمیت و دولت در عرصه تبلیغات توجه بیشتری صورت گیرد، گفت: راهاندازی سامانه الکترونیکی جدید صدور پروانه کانونها، رتبهبندی کانونهای آگهی و تبلیغاتی بر اساس شاخصهای علمی و تجربی، تشکیل کارگروههای مشترک با نهادها و سازمانهای دارای رسانه، تهیه و تدوین لایحه پیشنهادی «قانون تبلیغات»، تهیه پلتفرم آموزشی برای مهارتافزایی فعالان تبلیغاتی، تشکیل ستاد اقتصادی تبلیغات از جمله کارویژههای اصلی این اداره کل در این دوره است.
محمدیان همچنین از تدوین سند حکمرانی تبلیغات تراز انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: این سند با در نظر گرفتن اهداف محوری مدیریت راهبردی واحد، حفظ و ارتقای الگوها و هنجارهای فرهنگ ملی و بومی کشور، تبیین راهبرد توسعه درون زا و به روز رسانی و تلفیق علوم کارآمد در صنعت تبلیغات به عنوان یک سند بالادستی و هم راستا با سیاست های فرهنگی و توسعه ای کشور در بالاترین سطح مورد توجه قرار گرفته است و پاسداشت زبان پارسی، رتبه بندی کانون های آگهی و تبلیغاتی، ساماندهی تبلیغات تجاری در فضای مجازی، آموزش کانون های آگهی و تبلیغاتی و کنسرسیوم تبلیغات هوشمند از جمله ویژگی های این سند است.
لزوم توجه و رسیدگی بیشتر به مسائل اقتصادی کانونها (حمایتهای یارانهای و بیمهای، معافیتهای مالیاتی و تسهیلسازی روند کسب و کار)، رقابتیسازی فضای تبلیغات کشور، جلب مشارکت نهادها و دستگاههای ذیربط برای ایجاد وحدت رویه، سرمایهگذاری در عرصههای جدید و بومیسازی مدلهای نوین تبلیغات تجاری، ضرورت ارتقای دانش و تخصص فعالان تبلیغاتی کشور از طریق برگزاری دورهها و کارگاههای آموزشی و … از جمله نکات و موضوعات مطرح شده از سوی مدیران و فعالان کانونهای آگهی و تبلیغاتی حاضر در این جلسه بود.
در این گردهمایی تخصصی همچنین به عنصرِ اثربخشیِ تبلیغات تجاری در حوزه تبلیغات تجاری به عنوان اصلیترین مولفه صنعت تبلیغات و اهمیت روزافزون آن و تأکید بر نقش محوری و ارزشمند تبلیغات در تمامی عرصههای اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی، بهرهگیری از ظرفیتهای بیبدیل تبلیغات به عنوان دستاوردهای بزرگ کشور در جهت توسعه ای چندجانبه تاکید شد.
دریافت لینک کوتاه این نوشته:
کپی شد! |