دسته بندی ۸گانه رسانهها در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانههای ایران
دسته بندی ۸گانه رسانهها در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانههای ایران:
- رسانه های مکتوب
- رسانه های برخط
- رسانه های نوین مجازی
- صنایع خلاق رسانه ای
- دانشگاه ها و دانشکده ها
- صنایع و خدمات مرتبط با حوزه رسانه
- نمایندگی های رسانه های خارجی
- روابط عمومی دستگاه ها، سازمان ها و نهادها
تغییرات روزافزون فنآوری، ظهور رسانههای جدید، تنوع و عدم شناخت درست مخاطب از آنها، همراه با رقابت شدید و نامطلوب حوزه خبر و محتوا، عرصهای را برای ارزیابی رسانهها و تقویت ارتباط آنها با یکدیگر، مردم و مسئولان میطلبد تا در آن فعالان این حوزه به شناسایی فضاهای جدید و همچنین ارائه دستاوردهای خود در این حیطه بپردازند.
اولین دوره نمایشگاه مطبوعات در سال 1372 همزمان با نمایشگاه کتاب و در کنار آن برگزار شد. از سال 1385 این نمایشگاه حیات کاملا مستقلی از نمایشگاه کتاب را آغاز کرد و پاییز هر سال تا آبان ماه 1396 تشکیل شد. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر آن است تا بعد از 6 سال بیست و چهارمین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاریها و پایگاههای اطلاعرسانی را با نام و رویکرد جدید «نمایشگاه رسانههای ایران»، برپا نماید. نمایشگاه 1402 نمایشگاهی جامع از تمامی حوزههای رسانهای است که مطبوعات -این رسانه مادر- به عنوان هسته اولیه و جزئی از خانواده جدید و بزرگ رسانههای ایران خواهد بود.
امروزه رسانههای برخط، رسانههای اجتماعی، دانشبنیان و نوآورانه، صنایع خلاق رسانهای، انسان رسانهها و سامانههای خبری نیز همگام با مطبوعات در حوزههای خبری و اطلاعرسانی از جایگاه قابل توجهی در «نمایشگاه رسانههای ایران» برخوردار بوده و تلاش برآن است تا در این گردهمایی بزرگ نگاه ویژهای به آنها شود.
بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه های ایران ۲۹ بهمن تا دوم اسفند ماه برگزار می شود.
دریافت لینک کوتاه این نوشته:
کپی شد! |