اخبار رسانهاختصاصی میرنا

اعتراض انجمن صنفی مدیران رسانه به طرح ترافیک رسانه ها در سال 97

بسمه تعالی

 

جناب آقای دکتر سلطانی فر

معاون محترم مطبوعاتی و امور اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

 

با سلام و عرض ادب

احتراماً با عنایت به بند (2) اصل دوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و سهم مؤثر مطبوعات و خبرگزاری‌ها در توسعه اطلاع‌رسانی و پیشبرد اهداف و راهبردهای کلان کشور و لزوم جهت‌دهی صحیح به حمایت‌های دولت محترم از مطبوعات و خبرگزاری‌ها در قالب تسهیل انجام فرآیند تولید اخبار اهالی رسانه درخصوص مصوبه طرح ترافیک خبرنگاران شورای شهر تهران در سال 1397 و کارگروه تدوین آئین نامه اجرایی مصوبه مورد اشاره با عنایت به موارد زیر ضمن مخالفت با شرایط مصوبه شورای شهر تهران و اعلام عدم حضور نماینده انجمن صنفی مدیران رسانه در کارگروه تعیین شاخص ها، از جنابعالی تقاضا دارد با شرایط فوق مخالفت فرموده و مراتب را پیگیری فرمایید:

 

1- شرایط اقتصادی حاکم بر مجموعه رسانه ای کشور به هیچ عنوان پاسخگوی تلاش و توانایی اهالی رسانه نیست. اما هیچکدام از مشکلات اقتصادی یا سیاسی موجب نشده است که یک روزنامه نگار یا مدیر رسانه از رسالت خطیر خویش دست بردارد.

2- هرسال مشکلات اقتصادی حاکم بر این بخش سفره درآمد آن را کوچک و کوچکتر کرده است. در چنین شرایطی شهرداری تهران و با حمایت شورای شهر با اجرای مصوبه طرح ترافیک سال 1397 در فرآیند تولید محتوا و تردد فعالان رسانه ای در سطح شهر اختلال ایجاد خواهند نمود .

3- کاهش سهمیه کل فعالان رسانه ای به کمتر از یک سوم سنوات گذشته و افزایش مبلغ طرح ترافیک به چند صد در صدی بهای سابق آن، شرایط دشواری در انجام فعالیت های روزمره ایجاد می کند.

4- متاسفانه آنچه در جریان مصوبه اخیر در جلسات شورای شهر شاهد بودیم عدم اشراف اعضاء به واقعیت های شغلی خبرنگاران بوده است و اعلام مبلغ مصوب طرح ترافیک خبرنگاران و تعداد سهمیه این حوزه در سال 97 را ناعادلانه و به دور از نگاه کارشناسانه دیده ایم .

5- امروز خبرنگاران در رسانه هایی که غالبا با دریافت یارانه ادامه حیات می دهند مشغول به کار هستند و از لحاظ دریافت حقوق و دستمزد به دلیل شرایط حاکم بر اقتصاد رسانه ها جزو کم درآمدترین مشاغل محسوب می شوند.

قبلا از بذل توجه و مساعدت جنابعالی سپاسگزاریم.

 

محمد حیدری

دبیر انجمن صنفی مدیران رسانه

 

 

                    رونوشت:

جناب آقای عیسی فرهادی معاون استاندار و فرماندار محترم تهران بزرگ جهت استحضار و پیگیری

جناب آقای محمد جواد کولیوند ریاست کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی جهت استحضار و پیگیری

  جناب آقای  جمشید جعفرپور  ریاست محترم کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی جهت استحضار و پیگیری

 

سرکار خانم زهرا سعيدي ریاست محترم فراكسيون روابط عمومي و ارتباطات مجلس شورای اسلامی جهت استحضار و پیگیری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *