اخبار رسانهاختصاصی میرنا

در دیدار دبیر انجمن صنفی مدیران رسانه با مدیرعامل صندوق اعتباری هنر چه گذشت؟

روزنامه نگاران و خبرنگاران ساکن تهران اعضای صندوق اعتباری هنر باید تقاضای دریافت وام را به معاون مطبوعاتی و ساکنین استان ها به ادارات ارشاد ارسال کنند.

محمد حیدری دبیر انجمن صنفی مدیران رسانه به همراه دکتر عذرا فراهانی و جواد نبوتی اعضای هیات مدیره عصر یکشنبه با سیدمجید پوراحمدی مدیرعامل صندوق اعتباری هنر و معاونین ایشان دیدار و گفتگو و تسهیلات ویژه برای روزنامه نگاران را پیگیری کردند. بیمه تکمیلی و پرداخت وام و کمک هزینه کرونایی از جمله موضوعات مورد بحث در این جلسه بود.

تاخیر در تایید عضویت

در این دیدار مدیرعامل صندوق اعتباری هنر درخصوص علت تاخیر در تایید عضویت اعضای جدید گفت: بعد از پرداخت کمک هزینه کرونایی به اعضای صندوق در نیمه اول سال ۹۹ ، با حجم زیادی از متقاضیان روبرو شدیم که تعداد آنها به ۵۰ هزار متقاضی از سراسر کشور می رسد لذا از دی ماه ۹۹ تاکنون اعضای جدید در انتظار تایید به سر می برند و فقط تعداد محدودی تایید عضویت شده اند و برآن هستیم درخصوص عضویت اعضا چه ۸۲ هزار نفر فعلی و چه ۵۰ هزار نفر در نوبت تایید فرم های عضویت بروزرسانی شود.
در حال حاضر ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ۱۳ استان فرم های جدید را تکمیل و ارسال کرده اند و منتظر بقیه استان ها هستیم تا روند تایید عضویت را با فرم های جدید دنبال کنیم.

کمک هزینه کرونایی

وی درخصوص عدم واریز کمک هزینه کرونایی در نیمه اول سال ۹۹ برای برخی اعضا گفت: تا ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ برای همه اعضای قدیم واریز شده و افرادی که به صورت موردی واریزی نداشته اند باید از طریق معاونت مطبوعاتی تقاضای خود را ارسال کنند تا دلیل آن بررسی شود.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر درباره وام قرض الحسنه بانک رسالت گفت: روزنامه نگاران و خبرنگاران ساکن تهران اعضای صندوق اعتباری هنر باید تقاضای خود را به معاون مطبوعاتی و ساکنین استان ها به ادارات ارشاد ارسال کنند تا تقاضاهای آنها پس از بررسی به بانک رسالت ارسال شود.

مبلغ این وام از ۸ میلیون تومان تا ۵۰ میلیون تومان است که باتوجه به تعداد تقاضاها سقف حداکثری مشخص می شود که احتمالا مبلغ وام بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان باشد‌.

بیمه تکمیلی

سیدمجید پوراحمدی درخصوص تعهدات پرداخت نشده بیمه سرمد خاطرنشان ساخت: متاسفانه این شرکت بیمه نسبت به تایید مدارک پزشکی اعضا بدعهدی هایی داشته که در حال پیگیری موضوع شکایات های رسیده هستیم.

وی در پایان درخصوص بیمه دانا توضیح داد: به زودی لیست مراکز درمانی و پزشکی نهایی بیمه تکمیلی این بیمه باتوجه به قرارداد صندوق در جلسه ای که به زودی با مدیریت بیمه دانا داریم نهایی می شود و به اطلاع اعضا خواهد رسید.

در این جلسه از مشاور وزیر و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر درخصوص تفاهم نامه مسکن با وزارت راه و شهرسازی سوال شد که وی گفت: باتوجه به اینکه بنده از وزارت راه به صندوق آمده ام و ارتباط خوبی با مدیران وزارت مذکور دارم قرار شد تفاهم نامه قبلی که اشکالات اجرایی زیادی دارد توسط تیم کارشناسی ویژه بررسی مجدد شود و شیوه نامه اجرایی آن پس از تایید وزیر اطلاع رسانی خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *