اخبار رسانه

مهدی عرفاتی: دبیرخانه «بیست و یکمین جشنواره ملی رسانه‌های ایران» آغاز به کار کرد

دبیر جشنواره ملی رسانه‌های ایران از آغاز بکار دبیرخانه و برگزاری این رویداد رسانه‌ای، پس از یک وقفه ۱۰ ساله، خبر داد.

به گزارش روابط‌عمومی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی، مهدی عرفاتی برگزاری جشنواره ملی رسانه‌های ایران را در راستای ارتقای فعالیت حرفه‌ای رسانه‌های کشور و محملی برای قدردانی از  تلاش‌ها و مجاهدت‌های طاقت‌فرسای اهالی قلم و هم‌اندیشی و همدلی فعالان رسانه‌ای کشور دانست‌.

به گفته عرفاتی، در این دوره، ساختار، فرآیندها و روندهای اجرایی و قالب جشنواره متناسب با تحولات عرصه رسانه متحول خواهد شد.

دبیر بیست و یکمین جشنواره ملی رسانه‌های ایران گفت: در این دوره سعی خواهد شد توأمان به فرم و قالب و محتوا توجه شود و موضوعات و مسأله‌های مبتلا به جامعه ایران در قالب بخش‌های ویژه در اولویت قرار گیرد.

عرفاتی با اعلام اینکه در بخش داوری اولیه از ظرفیت اساتید دانشگاه و پیشکسوتان عرصه خبر در همه استان‌ها استفاده خواهد شد، گفت: آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره، پس از مرحله اولیه داوری در سراسر کشور، در مرحله نهایی به داوری اساتید حوزه ارتباطات و روزنامه‌نگاری و پیشکسوتان عرصه رسانه گذاشته خواهد شد.

وی یادآور شد: جشنواره ملی رسانه‌های ایران در ادامه بیست دوره گذشته جشنواره مطبوعات، پایه‌ریزی شده و علاوه بر نشریات و خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری و رسانه‌های اجتماعی نیز حضور خواهند داشت.

عرفاتی، توجه ویژه به بخش مجازی و انسان رسانه‌ها، روایت‌های نوین در گزارش‌های خبری، جنبه‌های تحقیقاتی در تولیدات رسانه‌ای، ظرفیت‌های گزارشگری و تولیدات رسانه‌های نو از جمله؛ ‌ قالب‌های چندرسانه‌ای، پادکست، اینفوگرافی، عکس‌نوشت و…  از ویژگی‌های جشنواره امسال خواند.

وی اظهارداشت : بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، اختتامیه جشنواره هم‌زمان با آیین‌های گرامیداشت روز خبرنگار در هفدهم مرداد ماه برگزار خواهد شد و اطلاعیه  فراخوان و فرایند ارسال آثار تا هفته اول خرداد اطلاع‌رسانی می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *