اخبار رسانه

بازدید معاون رسانه‌ای وزیر فرهنگ از 5 رسانه و تجلیل از 2 استاد پیشکسوت

به‌گزارش روابط‌عمومی معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات، فرشاد مهدی‌پور صبح روز 3 شنبه 16 مرداد به دیدار دکتر محمدمهدی فرقانی، روزنامه‌نگار پیشکسوت و استاد برجسته ارتباطات و روزنامه‌نگاری رفت.

او در این دیدار با اشاره به آثار پرشمار علمی و تخصصیِ این استادِ مولف که سالیان درازی از عمر خود را صرفِ آموزشِ دانشجویان و علاقمندان حوزه روزنامه‌نگاری کرده است، سلامتی و توفیق الهی را برای این استاد عرصه ارتباطات و روزنامه‌نگاری خواستار شد.

*بازدید از مجموعه رسانه‌ای «دنیای اقتصاد»

فرشاد مهدی‌پور در ادامه پس از بازدید از تحریریه و بخش‌های مختلف مجموعه رسانه‌ای «دنیای اقتصاد» با مدیرمسئول این روزنامه به گفتگو نشست.

گفتگو و تبادل نظر پیرامون راه‌کارهایی برای ارتقای جایگاه بخش خصوصی در نظام رسانه‌ای کشور و همچنین نقش رسانه‌ها در بهبود وضعیت اقتصادی کشور ازجمله محورهای اصلی این گفتگو بود.

*بازدید از تحریریه نشریه «عصراندیشه»

حضور در  دفتر نشریه «عصراندیشه» و دیدار با مدیرمسئول و اعضای هیأت تحریریه این مجله از دیگر برنامه‌های معاون رسانه‌ای در آستانه روز خبرنگار بود.

مهدی‌پور در این دیدار ضمن اشاره به لزوم ارتقای فعالیت اندیشه‌ای در عرصه مطبوعات بر ضرورت معرفی و چهره‌سازی از نسلی تازه از متفکران و صاحب‌نظران جوان در فضای رسانه‌ای کشور تاکید کرد.

*حضور در جمع تحریریه پایگاه خبری «سیتنا»

صبح روز چهار شنبه معاون امور رسانه‌ای با حضور در دفتر پایگاه خبری «سیتنا» و «ماهنامه نسل چهارم» با مدیران و دست‌اندرکاران این رسانه به گفت‌وگو نشست.

فرشاد مهدی‌پور بر نقش و جایگاه جایگاه رسانه‌های تخصصی در حوزه اطلاع‌رسانی تاکید کرد و خواستار توجه بیشتر به رسانه‌های تخصصی در حوزه‌های مختلف شد. او با اشاره به اینکه حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات بیش از آنکه نقش پیشران فنی و تکنولوژیکی داشته باشد، ماهیت اجتماعی – فرهنگی دارد گفت: نگاه تخصصی و فنی به حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، بدون نگاه به حوزه فرهنگی و اجتماعی، ممکن است خطاهای سیاست‌گذاری را به دنبال داشته باشد.

*دیدار با مدیران و خبرنگاران خبرگزاری «دانشجو»

در ادامه برنامه‌های این روز، معاون رسانه‌ای میهمان خبرگزاری «دانشجو» بود. مهدی‌پور ضمن بازدید مفصل از بخش‌های مختلف این خبرگزاری، میهمان خبرنگاران و مدیران این رسانه در آیین گرامیداشت روز خبرنگار شد.

معاون رسانه‌ای فرا رسیدن 17 مرداد و روز خبرنگار را به همه مدیران و اعضای تحریریه این رسانه تبریک گفت و از پیشرفت‌های چندساله اخیر خبرگزاری دانشجو در عرصه فضای مجازی قدردانی کرد.

*تجلیل از استاد فریدون صدیقی

مهدی‌پور در همین روز به دیدن فریدون صدیقی، روزنامه‌نگار و استاد پیشکسوت روزنامه‌نگاری نیز رفت و از این چهره مطرح روزنامه‌نگاری کشورتجلیل کرد.

او در این دیدار با اشاره به نقش موثر این روزنامه‌نگارِ قدیمی در شکل‌گیری و تداوم حیات برخی رسانه‌های مطرح کشور، از اهتمامِ چندین ‌ساله صدیقی در پروش نسل جدیدی از روزنامه‌نگاران و تلاش او در انتقال تجربیات و دانسته‌هایش به جوان‌ترها قدردانی کرد.

*بازدید از مجموعه رسانه‌ای «پارسینه»

معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همین روز از مجموعه رسانه‌ای پارسینه دیدار و با مدیرعامل این رسانه از نزدیک گفتگو کرد.

در این نشست، فرشاد مهدی پور ضمن تقدیر و از فعالیت درخشان پارسینه در پوشش دقیق و صحیح اخبار با حفظ امانتداری، تأکید کرد: همواره حضور مثمرثمر رسانه ها و عملکرد صحیح آنها در عرصه اطلاع رسانی، موجب جلوگیری از هر گونه نشر اخبار کذب شده و همچنین در تأمین سلامت افکار عمومی و بهداشت و سلامت روان جامعه موثر است.

لازم به‌ذکر است؛ فرشاد مهدی‌پور همچنین در پیامی، ضمن تبریک روز 17 مرداد به خبرنگاران و اصحاب رسانه، از تلاش شبانه‌روزی خبرنگارانی که در اطلاع‌رسانی مسئولانه و خدمت صادقانه به مردم، گره‌گشای شرایطِ سخت و پیچیده کشور طی سال گذشته بودند، قدردانی کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *