اخبار رسانه

اختصاص رایگان سالن به فعالان رسانه برای برگزاری نشست‌های تخصصی

حمید ضیایی پرور روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا در تشریح نحوه فعالیت دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها، گفت: این دفتر از سال 1368زیر نظر معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت ارشاد شکل گرفت و تاکنون فعالیت خود را ادامه داده است.
وی با اشاره به اهداف و اولویت های این دفتر ، اظهار داشت: به منظور حمایت از برگزاری نشست‌های تخصصی، رشد و توسعه مطبوعات و رسانه‌های کشور تصمیم گرفتیم که به نوعی برای کمک به روند امور و پیشبرد کارهای فعالان رسانه و علوم ارتباطات و حداقل کم کردن بار مالی برای فعالان این حوزه، سالن را به صورت رایگان در اختیار آنها قرار دهیم.
رئیس دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه از عموم علاقه‌مندان به برگزاری نشست‌های تخصصی در حوزه رسانه و ارتباطات، فعالان مطبوعاتی، مؤسسه‌ها و دفاتر مطبوعاتی و تبلیغاتی، خبرگزاری‌ها، پیام‌رسان‌ها، سایت‌ها، انجمن‌ها، تشکل‌های دانشجویی و شرکت‌های فعال رسانه‌ای که متقاضی برگزاری نشست هستند، دعوت کرد تا برای هرگونه هماهنگی و برنامه ریزی و زمان بندی به این دفتر مراجعه کنند.
ضیایی پرور یادآور شد: براساس برنامه ریزی های انجام گرفته و اولویت های مدنظر، سلسله نشست های تخصصی و هم اندیشی این دفتر نیز بصورت مستمر و ادامه دار با حضور کارشناسان، متخصصان، صاحبنظران، اساتید دانشگاه، پژوهشگران و فعالان و پیشکسوتان عرصه رسانه و مطبوعات و دیگر عرصه ها، طبق روال گذشته برگزار خواهد شد.
رئیس دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در عین حال خاطرنشان کرد: این دفتر تاکنون دو نشست تخصصی با عنوان ‘ لایحه سازمان نظام روزنامه‌نگاری ‘ و ‘ هم‌اندیشی تخصصی رسانه‌ها و حمایت از کالای ایرانی’ را در سال جاری برگزار کرده است.
ضیایی پرور یادآور شد: تمامی این نشست ها با حضور اصحاب رسانه برگزار و حضور برای عموم علاقه مندان نیز آزاد است ضمن اینکه اخبار و گزارش های این نشست ها همراه با فیلم آن از طریق سایت این دفتر اطلاع رسانی خواهد شد.
به گزارش ایرنا، دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که از سال 1368 زیر نظر معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی شکل گرفت، تاکنون تحولات بسیاری را در جهت رشد و بالندگی پشت سر گذاشته و به‌عنوان متولی آموزش و پژوهش در حوزه رسانه‌ها، با انتشار کتاب‌های تخصصی، منابع آموزشی و فصلنامه رسانه، برگزاری سمینارها و نشست‌های تخصصی، سالیان طولانی محل برگزاری جلسات بسیاری از دانشجویان، پژوهشگران، روزنامه‌نگاران و سایر علاقه‌مندان به مطالعات رسانه‌ای بوده است.
کتابخانه تخصصی دفتر مطالعات با دارا بودن بیش از 8000 عنوان کتاب تخصصی فارسی و لاتین، نشریات، مقالات و پایان‌نامه‌های حوزه ارتباطات و روزنامه‌نگاری روزانه میزبان بسیاری از علاقه‌مندان به مطالعه و پژوهش‌های رسانه‌ای است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *