اخبار رسانه

اقتصاد مطبوعات نیازمند نسخه‌ای شفابخش

به گزارش تیتر یک آنلاین، محمد یوسفی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا با اشاره به مشکلاتی نشریات امروز با آن مواجه هستند، تصریح کرد: نقصان و کاستی‌های فرهنگی بصورت ریشه‌ای و در طول گذشت زمان سبب تخریب می شود و درد ناشی از آن قابل لمس نیست و کسی توجهی به آن ندارد.

وی افزود: فرهنگ بستری مناسب برای رشد و تعالی جامعه است و همان قدر که فرهنگ تعالی بخش است خلا فرهنگی و بی‌فرهنگی نیز سبب تخریب یک تمدن خواهد شد. به این ترتیب نباید مشکلات فرهنگ به حال خود رها شود تا اهالی آن به زحمت، گذران ایام کنند.

مدیر مسئول روزنامه جمهور با انتقاد از افزایش قیمت‌ها، مخصوصا هزینه‌های چاپ، انتشار و سایر ملزومات نشر، عنوان کرد: کاهش چشمگیر درآمدهای مطبوعات از قبال فروش تک نسخه و جذب آگهی ها شرایط را برای مطبوعات بحرانی کرده است و اگر تدبیری اندیشیده نشود خسارت‌های جبران ناپذیری در پی خواهد داشت.

یوسفی ادامه داد: تعطیلی رسانه‌ها علاوه بر آثار فرهنگی که در طی زمان بر جامعه خواهد داشت سبب افزایش بیکاری فعالان این حوزه شده است؛ این اتفاق خوشایند نیست که فرهیختگان جامعه با بحران اشتغال مواجه شوند.

وی اظهار داشت: رسانه های خصوصی که نقش روشنگری دارند و بسان نیروی بازدارنده و چشم بینای جامعه مسئولیت خطیر اطلاع رسانی را بر عهده دارند نباید به دلیل مشکلات مالی به تعطیلی برسند.

یوسفی پیشنهاد داد تا دستگاه‌های دولتی بصورت داوطلب اقدام به تعطیلی رسانه‌های خود کنند و بخشی از هزینه‌های هنگفتی که برای آنان صورت می پذیرد را در رسانه‌های بخش خصوصی و مابقی را در سایر امور مهم‌تر هزینه کنند.

به گفته وی متاسفانه برخی دستگاه‌های دولتی بجای انجام مسئولیت های تخصصی خود علاوه بر انتشار روزنامه های پر هزینه به جذب منابع حمایتی مطبوعات خصوصی مبادرت می ورزند که این اقدام سبب مهجور ماندن رسانه‌های بخش خصوصی و در نهایت تعطیلی آنها می‌شود.

صاحب امتیاز و مدیر مسئول روزنامه جمهور تاکید کرد: شاید وقت آن رسیده که علاوه بر نذر فرهنگی که این روزها در حوزه کتاب شاهد آن هستیم به ایثار فرهنگی در حوزه مطبوعات فکر کنیم و از دستگاه‌ها، وزارتخانه‌ها، بانک‌ها و نهادهای اقتصادی بخواهیم که رسانه‌های بخش خصوصی را مورد حمایت خود قرار داده و برای حفظ و ادامه حیات، آنها را سرپرستی کنند و هر دستگاه رسانه‌های تخصصی حوزه فعالیت خود را تحت پوشش قرار دهد.

یوسفی در عین حال تاکید کرد: اساس رشد و تعالی یک ملت فرهنگ آن است و اهالی قلم و مطبوعات سفیران فرهنگی آن کشور محسوب می‌شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *