اخبار رسانهقوانین رسانه

ماده ۱۸ قانون مطبوعات چیست؟

ماده 18 قانون مطبوعات: در هر شماره باید نام صاحب امتیاز، مدیر مسئول، نشانی اداره و چاپخانه‌ای که نشریه در آن به چاپ می‌رسد و نیز زمینه فعالیت و ترتیب‌انتشار نوع نشریه (‌دینی، علمی، سیاسی، اقتصادی، ادبی، هنری و غیره) در صفحه معین و محل ثابت اعلان شود، چاپخانه‌ها نیز مکلف به رعایت مفاد‌این ماده می‌باشند.

طبق آیین‌نامه اجرایی قانون مطبوعات: ماده 5 – در هر شماره از رسانه­ های موضوع این آیین ­نامه باید نام صاحب امتیاز، مدیر مسئول، نشانی دفتر، تلفن و کارپوشه ملی ایرانیان یا پست الکترونیکی ملی و نیز زمینه انتشار در صفحه معیّن و محلّی ثابت با عنوان «شناسنامه» یا «درباره ما» درج گردد.

تبصره 1 – رسانه­ های چاپی علاوه بر رعایت مفاد این مادّه، باید ترتیب و تاریخ انتشار، شماره مسلسل، تعداد صفحات، شماره هر صفحه، قیمت و نیز نام و نشانی چاپخانه ­ای را که رسانه در آن چاپ می­شود، در شناسنامه اعلام کنند.

تبصره 2 – رسانه­ های الکترونیکی برخط موظفند نام و نشانی مراکزی که خدمات میزبانی و پشتیبانی خود را از آنها دریافت می­کنند در “شناسنامه” یا  “درباره ما” اعلام کنند.

تبصره 3 – درج زمان دقیق انتشار در هرگونه مطلب نوشتاری، صدا و تصویر توسط رسانه های موضوع بندهای (ب) و (پ) ماده (3) این آیین‌نامه به صورت مستمر و لحظه­ ای، الزامی است.

طبق ماده 18 قانون مطبوعات، تمام رسانه‌ها موظفند نام صاحب امتیاز، مدیر مسئول و آدرس و تلفن دفتر رسانه را در محل ثابتی درج کنند که محل پیشنهادی برای رسانه‌های فضای مجازی، بخش «درباره ما» است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *