اخبار رسانه

ادبیات مبتنی بر همدلی و نقد مشفقانه همواره موجب تقویت وفاق ملی می شود

محمد حیدری عصر جمعه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا به سخنان اخیر دکتر روحانی رئیس جمهوری در گفت و گوی ویژه خبری مبنی بر این که در ایام انتخابات فضای کشور باوجود ای که بسیار رقابتی بود و همه جناح‌های مختلف و رقبای انتخاباتی فعال بودند و بسیار جالب بود اما در عین حال فضا بسیار اخلاقی و قاعده‌مند بود، اظهار کرد: بخشی از فضای حاکم بر رسانه‌ها و گروه‌های سیاسی به استقرار وضعیت دولت برمی‌گردد به عبارتی اگر از 6 ماه قبل از انتخابات و یک ماه بعد از آن را با وضعیت فعلی مقایسه کنیم به تفاوت‌هایی می رسیم.
وی ادامه داد: وضعیت فعلی که آقای روحانی به عنوان فضای مطلوب و مناسب از نقدها و نظرات موافقان و مخالفان به آن اشاره می‌کند، در اصل ایده‌آلی برای همدلی همه گروه‌های سیاسی برای یکپارچگی و پیشرفت محسوب می‌شود؛ فضایی که به دور از تخریب، اگر ضعفی وجود دارد، با نقدی دلسوزانه و مشفقانه مسائل بیان شود.
این کارشناس رسانه تاکید کرد در چنین فضایی دولت به عنوان مجری برنامه‌های توسعه‌ محور در حوزه‌های مختلف می‌تواند از نظرات تمام کارشناسان بهره ببرد تا به اهداف عالی کشور تحقق ببخشد. همواره آرامش در میان اردوگاه‌های سیاسی کشور و قوای سه‌گانه موجب ثبات کشور بوده است.
مدیر مسئول روزنامه «مملکت» همچنین به این بخش از سخنان رئیس جمهوری مبنی براین که فضای سیاسی را اگر بخواهم بسنجم، من این فضای یک ماه گذشته را خیلی می‌پسندم و در این یک ماه گذشته انتقادها سالم‌تر و نرم‌تر بود و لحن‌های خشونت‌آمیز در فضای رسانه‌ای ما کمتر دیده شد و این که همه با هم و کنار هم باشیم و اگر نقدی داریم دلسوزانه و مشفقانه همدیگر را نقد کنیم ، اشاره کرد و گفت: نقد دلسوزانه در تعاملات جهانی نیز وضعیت متعادل‌تری را برای دولتمردان به وجود می‌آورد همچنین تجربه نشان داده است که آرامش در فضای رسانه‌ای و سیاسی کشور محصول خردورزی و توجه به منافع ملی نیست.
حیدری تصریح کرد: شاید تعبیر سکوت در برابر پیروزی و استقرار رقیب سیاسی واژه بهتری برای توصیف شرایط فعلی باشد.
وی خاطرنشان کرد: در سال‌های قبل نیز در مقاطعی، بعد از انتخابات شاهد چنین شرایطی بوده‌ایم. به هر حال فارغ از ایده‌آلی که رئیس جمهوری از آن به عنوان شرایط مطلوب فضای سیاسی نام برده‌اند، در واقعیت نیز انتظار می‌رود گروه‌‌های سیاسی کشور به تهدیدهای خارجی و شرایط بین‌المللی توجه کنند.
مدیر مسئول نشریات نیک و نو و هفته نامه چراغ همچنین گفت: گاهی یک مصاحبه یا یک خبر در رسانه‌های داخلی می‌تواند دست‌آویزی برای برخورد در سطح بین‌المللی شود، مصداق آن را در ماجرای شمول تحریم بانک مرکزی به دلیل مصاحبه ریاست آن در دوره دولت آقای احمدی‌نژاد نام برد.
حیدری تصریح کرد: این همراهی گروه‌های سیاسی و اصلاح ادبیات حاکم بر نقدها و همراهی دولت به هر دلیلی که رقم خورده است این وضعیت خواه به دلیل پذیرش حاکمیت سیاسی جناح مخالف یا به دلیل درک شرایط کشور در صحنه معادلات بین‌المللی، توجه به بیانات رهبرمعظم انقلاب در موضوع نقد و حدود آن و همچنین رفع اختلافات داخلی، در صورت تداوم میوه شیرینی برای کشور به ارمغان می‌آورد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *